VW Volkswagen - The Beetles: Οι θρυλικοί "Σκαραβαίοι"

Όταν το 1934 ο Αδόλφος Χίτλερ έδινε στον Φερδινάρδο Πόρσε (Ferdinand Porsche) την εντολή για το σχεδιασμό και τη μαζική παραγωγή ενός φθηνού αυτοκινήτου για το "λαό" (volks - wagen), σίγουρα δεν φανταζόταν πως ο "Σκαραβαίος" της Φολκσβάγκεν θα αποδεικνυόταν μακροβιότερος του Γ΄ Ράιχ και θα απέδιδε στη Γερμανία σαφώς μεγαλύτερα κέρδη και καλύτερη φήμη από ό.τι ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος.

Η ομάδα του Πόρσε άρχισε αμέσως το σχεδιασμό του οράματος του Φύρερ - απλό, γερό, φθηνό, λαϊκό αυτοκίνητο -  και η παραγωγή του Volkswagen Type 1 ξεκίνησε το 1938. Κατά τη διάρκεια του πολέμου, και λόγω της έλλειψης καυσίμων, χρησιμοποιήθηκε κυρίως από το Γερμανικό στρατό, και αποδείχθηκε ιδιαίτερα ανθεκτικό στις κακουχίες και εύκολο στη συντήρησή του.

Μετά τον πόλεμο ακολούθησαν άλλα βελτιωμένα  - κυρίως στο εσωτερικό τους -  μοντέλα για ιδιωτική χρήση, που τελικά κατέκλυσαν την αγορά αυτοκινήτων, με απόγειο της κυριαρχίας τους τη δεκαετία του '70. Μέχρι το 1994, όταν σταμάτησε η παραγωγή του Volkswagen Beetle, είχαν κυκλοφορήσει στους δρόμους όλου του πλανήτη περισσότεροι από 21.000.000 "Σκαραβαίοι", κατασκευασμένοι σε εργοστάσια της Γερμανίας, της Βραζιλίας, του Μεξικού και της Αυστραλίας. Ο αριθμός αυτός αποτελεί ακόμα ρεκόρ παραγωγής αυτοκινήτων ενός μόνο τύπου.

Το αερόψυκτο, οπισθοκίνητο, με τη μηχανή στο πίσω μέρος σκαθάρι, εκτός από το ρεκόρ παραγωγής έχει σπάσει και όλα τα ρεκόρ αντοχής και μακροβιότητας, με αποτέλεσμα την παρουσία του στους δρόμους μέχρι και σήμερα.

Οι φωτογραφίες των Volkswagen Beetle που παραθέτουμε τραβήχτηκαν σε ακτίνα μόλις λίγων χιλιομέτρων στην περιοχή της Γλυφάδας και της Βούλας, λίγο πριν αρχίση η μαζική παράδοση των πινακίδων κυκλοφορίας, λόγω της οικονομικής κρίσης. 
(Κάνετε κλικ στις φωτογραφίες για μεγέθυνση και slide show)











by AnMo
________________________________________________________